هوش مصنوعی

9 نکته راهنما و آموزش کامل استفاده از DeepMotion: تبدیل حرکت انسان به انیمیشن سه‌بعدی با هوش مصنوعی

DeepMotion یک پلتفرم مبتنی بر هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد حرکت انسان را به انیمیشن‌های سه‌بعدی تبدیل کنید. این ابزار قدرتمند برای توسعه‌دهندگان بازی، انیماتورها، طراحان و هر کسی که به دنبال ایجاد انیمیشن‌های واقعی و طبیعی است، بسیار مفید است. در این پست، 9 نکته کلیدی و یک آموزش کامل برای استفاده موثر از DeepMotion را ارائه می‌دهیم.

هوش مصنوعی

قبل از شروع، مهم است بدانید که DeepMotion بر اساس ویدیو یا فایل حرکتی شما، انیمیشن سه بعدی تولید می‌کند. کیفیت ویدیو و اطلاعات ورودی، تاثیر مستقیمی بر کیفیت خروجی نهایی خواهد داشت.

  • 1. کیفیت ویدیو ورودی را بهینه کنید:

    نورپردازی مناسب، رزولوشن بالا و حرکت روان، نتایج بهتری را تضمین می‌کند. سعی کنید از ویدیوهایی با پس زمینه ساده و بدون سایه های زیاد استفاده کنید.
  • 2. از زوایای دید مناسب استفاده کنید:

    بهترین حالت، قرار دادن دوربین به طور مستقیم در مقابل سوژه است. از زوایای خیلی باز یا خیلی بسته خودداری کنید.
  • 3. حرکات واضح و مشخص انجام دهید:

    حرکاتی که به خوبی قابل تشخیص باشند، به DeepMotion کمک می‌کنند تا داده‌های حرکتی را دقیق‌تر استخراج کند. از حرکات سریع و ناگهانی خودداری کنید.
  • 4. از لباس‌های مناسب استفاده کنید:

    لباس‌های ساده و بدون طرح‌های پیچیده به DeepMotion کمک می‌کنند تا مفاصل و اندام‌های بدن را بهتر تشخیص دهد.
  • 5. با ابزارهای ویرایش ویدیو آشنا شوید:

    برای برش، ادیت و بهینه‌سازی ویدیوهای خود، از نرم‌افزارهای ویرایش ویدیو استفاده کنید.
  • 6. تنظیمات DeepMotion را به دقت بررسی کنید:

    قبل از شروع فرآیند تبدیل، تنظیمات مربوط به اندازه بدن، نوع اسکلت‌بندی و سایر پارامترها را بررسی و مطابق با نیازهای خود تنظیم کنید.
  • 7. از سیستم امتیازدهی DeepMotion استفاده کنید:

    پس از تبدیل ویدیو به انیمیشن، DeepMotion امتیازی به کیفیت انیمیشن تولید شده می‌دهد. از این امتیاز برای ارزیابی و بهبود فرآیند استفاده کنید.
  • 8. با خروجی‌های مختلف DeepMotion کار کنید:

    DeepMotion فرمت‌های مختلفی برای خروجی انیمیشن ارائه می‌دهد. با فرمت‌های مختلف آشنا شوید و فرمتی را انتخاب کنید که با نرم‌افزار انیمیشن شما سازگار باشد.
  • 9. از امکانات رتوش و ویرایش انیمیشن استفاده کنید:

    پس از تولید انیمیشن، ممکن است نیاز به ویرایش و رتوش آن داشته باشید. DeepMotion امکانات ویرایشی محدودی ارائه می‌دهد، اما می‌توانید از نرم‌افزارهای انیمیشن حرفه‌ای برای ویرایش دقیق‌تر استفاده کنید.

آموزش گام به گام:

1. ابتدا یک حساب کاربری در وب‌سایت DeepMotion ایجاد کنید. 2. ویدیو خود را آپلود کنید. 3. تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید. 4. منتظر بمانید تا فرآیند تبدیل به پایان برسد. 5. انیمیشن سه بعدی خود را دانلود کنید.


9 نکته راهنما و آموزش کامل DeepMotion: تبدیل حرکت انسان به انیمیشن سه‌بعدی با هوش مصنوعی

9 نکته راهنما و آموزش کامل DeepMotion: تبدیل حرکت انسان به انیمیشن سه‌بعدی با هوش مصنوعی




1. آشنایی با DeepMotion و قابلیت های کلیدی آن

DeepMotion یک پلتفرم هوش مصنوعی است که به شما امکان می‌دهد حرکت انسان را به طور خودکار به انیمیشن سه‌بعدی تبدیل کنید.این ابزار با بهره‌گیری از ویدیوهای ضبط شده یا داده‌های motion capture، می‌تواند یک مدل سه‌بعدی متحرک از انسان ایجاد کند.این فناوری برای کاربردهای گوناگونی مثل بازی‌سازی، فیلم‌سازی، واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR) بسیار مفید است.دیگر نیازی به صرف زمان و هزینه زیاد برای استخدام متخصصان انیمیشن و بهره‌گیری از تجهیزات گران‌قیمت نیست.استخدامDeepMotion به شما اجازه می‌دهد تا بدون نیاز به سخت‌افزار خاص یا دانش فنی عمیق در زمینه انیمیشن، به نتایج حرفه‌ای دست پیدا کنید.

از قابلیت‌های کلیدی DeepMotion می‌توان به تبدیل ویدیو به انیمیشن، ایجاد مدل‌های سه‌بعدی دقیق، امکان ادغام با موتورهای بازی‌سازی محبوب و رابط کاربری نسبتاً ساده اشاره کرد.

ux-ui-رابطه کاربری-تجربه مشتری - تجربه کاربربسته به نوع اشتراکی که تهیه میکنید، حجم و نوع خروجی های شما متغییر خواهد بود.به خاطر داشته باشید که کیفیت ویدیو ورودی شما، تاثیر مستقیمی در خروجی نهایی خواهد داشت.به طور کلی DeepMotion به دو صورت Cloud Animation و Animate 3D در دسترس است.

2. آماده سازی ویدیو مناسب برای DeepMotion

سعی کنید سوژه (فردی که حرکاتش ضبط می‌شود) در تمام طول ویدیو به طور کامل در قاب دوربین قرار داشته باشد.از مواردی که سوژه برای مدت طولانی از دید دوربین خارج شود، خودداری کنید.از یک پس‌زمینه خلوت و یکدست استفاده کنید تا DeepMotion بتواند سوژه را به راحتی تشخیص دهد.پس‌زمینه‌های شلوغ و دارای الگوهای پیچیده می‌توانند باعث ایجاد خطا در فرآیند تشخیص حرکت شوند.بهتر است از حرکات طبیعی و نرمال انسان استفاده کنید.حرکات بسیار سریع و ناگهانی ممکن است باعث ایجاد مشکل در ردیابی حرکت شوند.از فرمت‌های ویدیویی رایج مانند MP4 یا MOV استفاده کنید.

قبل از آپلود، حجم فایل ویدیو را تا حد امکان کاهش دهید تا فرآیند پردازش سریع‌تر انجام شود.

رزولوشن ویدیو ترجیحا بالا باشد اما نه آنقدر که حجم فایل زیاد شود.یک رزولوشن HD (720p) یا Full HD (1080p) معمولاً کافی است.نرخ فریم (Frame Rate) ویدیو نیز مهم است.نرخ فریم 30 فریم بر ثانیه معمولاً کافی است.

3. آپلود و تنظیمات اولیه در DeepMotion Cloud Animation

پس از ورود به حساب کاربری خود در DeepMotion، به قسمت Cloud Animation بروید.دکمه “Upload Video” را بزنید و ویدیو خود را انتخاب کنید.بعد از آپلود ویدیو، تنظیمات اولیه را انجام دهید.این تنظیمات شامل انتخاب نوع حرکت (Motion Type)، تنظیم پارامترهای مربوط به بدن سوژه (Body Parameters) و تنظیم مقیاس صحنه (Scene Scale) می‌شود.نوع حرکت را بر اساس نوع حرکتی که در ویدیو انجام می‌شود، انتخاب کنید.گزینه‌های مختلفی مانند راه رفتن، دویدن، رقصیدن و غیره در دسترس هستند.پارامترهای مربوط به بدن سوژه را تا حد امکان دقیق تنظیم کنید.

این پارامترها شامل قد، وزن و نسبت‌های بدن سوژه می‌شوند.

مقیاس صحنه را به درستی تنظیم کنید تا انیمیشن نهایی در اندازه مناسبی تولید شود.برای این کار، می‌توانید یک شیء با ابعاد مشخص را در ویدیو مشخص کنید.اگر ویدیو شما دارای چندین سوژه است، DeepMotion به شما امکان می‌دهد تا هر سوژه را به طور جداگانه ردیابی کنید.در بخش تنظیمات پیشرفته (Advanced Settings) می‌توانید پارامترهای بیشتری را برای ردیابی حرکت تنظیم کنید.

نوشته های مشابه

4. مرور و ویرایش انیمیشن تولید شده

اگر خطایی در انیمیشن مشاهده کردید، می‌توانید با بهره‌گیری از ابزارهای ویرایش موجود در DeepMotion، آن را اصلاح کنید. می‌توانید فریم‌های کلیدی (Keyframes) را جابجا کنید، حرکات را صاف‌تر کنید و یا حرکات اضافی را حذف کنید. DeepMotion همچنین به شما امکان می‌دهد تا حرکات را به صورت دستی تصحیح کنید. این قابلیت برای اصلاح خطاهای جزئی در ردیابی حرکت بسیار مفید است. اگر نیاز به تغییر تنظیمات اولیه دارید، می‌توانید به بخش تنظیمات بازگردید و پارامترها را تغییر دهید. از ابزار smoothing برای هموار کردن حرکات استفاده کنید. به کمک timeline انیمیشن را فریم به فریم بررسی کنید.

5. خروجی گرفتن از انیمیشن در فرمت های مختلف

پس از اتمام ویرایش انیمیشن، می‌توانید آن را در فرمت‌های مختلفی مانند FBX، BVH و یا GLB خروجی بگیرید. انتخاب فرمت مناسب بستگی به نوع نرم‌افزاری دارد که می‌خواهید انیمیشن را در آن استفاده کنید. FBX یکی از رایج‌ترین فرمت‌ها برای استفاده در موتورهای بازی‌سازی مانند Unity و Unreal Engine است. قبل از خروجی گرفتن، تنظیمات مربوط به فرمت خروجی را بررسی کنید. این تنظیمات شامل نرخ فریم، نوع فشرده‌سازی و غیره می‌شوند. DeepMotion همچنین به شما امکان می‌دهد تا انیمیشن را به صورت مستقیم به Unity یا Unreal Engine صادر کنید. در هنگام خروجی گرفتن، دقت کنید که نوع اسکلت بندی را درست انتخاب کنید (مانند Mixamo). اگر از موتور بازی سازی Unreal Engine استفاده میکنید، حتما افزونه DeepMotion Unreal Engine Plugin را نصب کنید. حجم فایل خروجی بستگی به طول انیمیشن و تنظیمات فشرده‌سازی دارد.

6. ادغام انیمیشن با موتورهای بازی‌سازی (Unity و Unreal Engine)

پس از خروجی گرفتن از انیمیشن، می‌توانید آن را به راحتی در موتورهای بازی‌سازی مانند Unity و Unreal Engine ادغام کنید. برای ادغام انیمیشن در Unity، کافی است فایل FBX را به پروژه Unity خود وارد کنید و سپس آن را به کاراکتر مورد نظر خود اختصاص دهید. در Unreal Engine نیز می‌توانید به همین ترتیب عمل کنید. فایل FBX را به پروژه Unreal Engine خود وارد کنید و سپس آن را به Skeletal Mesh مورد نظر خود اختصاص دهید. در Unity و Unreal Engine می‌توانید انیمیشن را بیشتر ویرایش کنید و آن را با سایر انیمیشن‌ها ترکیب کنید. از Blend Space ها برای ترکیب انیمیشن ها استفاده کنید. به کمک Animation Controller ها، انیمیشن های مختلف را مدیریت کنید.

7. بهینه سازی انیمیشن برای عملکرد بهتر

انیمیشن‌های پیچیده می‌توانند باعث کاهش عملکرد بازی شوند. برای جلوگیری از این مشکل، انیمیشن‌های خود را بهینه کنید. یکی از روش‌های بهینه‌سازی، کاهش تعداد استخوان‌ها (Bones) در اسکلت بندی است. استخوان‌های غیرضروری را حذف کنید تا بار پردازشی کاهش یابد. از LOD (Level of Detail) برای کاهش جزئیات انیمیشن در فواصل دورتر استفاده کنید. از Animation Compression برای کاهش حجم فایل انیمیشن استفاده کنید. بهینه سازی مدل کاراکتر هم بر بهبود عملکرد تاثیر دارد. از Animation Culling برای غیرفعال کردن انیمیشن‌هایی که در دید دوربین نیستند، استفاده کنید. پروفایلر موتور بازی‌سازی خود را بررسی کنید تا نقاط ضعف عملکرد را شناسایی کنید.

8. رفع مشکلات رایج در DeepMotion

گاهی اوقات ممکن است در هنگام بهره‌گیری از DeepMotion با مشکلاتی مواجه شوید.در اینجا به برخی از مشکلات رایج و راه‌حل‌های آنها اشاره می‌کنیم:مشکل: ردیابی حرکت به درستی انجام نمی‌شود.راه‌حل: کیفیت ویدیو ورودی را بررسی کنید.نور کافی و پس‌زمینه خلوت داشته باشید.تنظیمات اولیه را با دقت تنظیم کنید.مشکل: انیمیشن نهایی پرش دارد.راه‌حل: از ابزار smoothing برای هموار کردن حرکات استفاده کنید.فریم‌های کلیدی را به درستی تنظیم کنید.مشکل: زمان پردازش ویدیو بسیار طولانی است.راه‌حل: حجم فایل ویدیو را کاهش دهید.از ویدیوهای کوتاهتر استفاده کنید.

در صورت امکان، از یک اتصال اینترنت پرسرعت استفاده کنید.

مشکل: ارور های مربوط به لایسنس و عدم دسترسی به سرویس.راه حل: ابتدا از اتصال اینترنت خود مطمئن شوید.سپس وضعیت لایسنس خود را در پنل کاربری بررسی کنید.در صورت نیاز با پشتیبانی DeepMotion تماس بگیرید.همیشه آخرین نسخه DeepMotion SDK را نصب داشته باشید.به مستندات و FAQ های DeepMotion مراجعه کنید.

9. منابع آموزشی و پشتیبانی DeepMotion

DeepMotion منابع آموزشی و پشتیبانی مختلفی را برای کاربران خود فراهم کرده است. می‌توانید به مستندات رسمی DeepMotion (DeepMotion Documentation) مراجعه کنید. این مستندات شامل راهنماهای کاربری، آموزش‌های ویدئویی و FAQ ها هستند. DeepMotion همچنین یک کانال یوتیوب (DeepMotion یوتیوب Channel) دارد که در آن آموزش‌های ویدئویی مختلفی را منتشر می‌کند. اگر با مشکل خاصی مواجه شدید، می‌توانید با تیم پشتیبانی DeepMotion (DeepMotion Support) تماس بگیرید. وبسایت های آموزشی خارجی مثل Udemy نیز دوره های آموزشی مربوط به DeepMotion ارائه میکنند. همچنین میتوانید با جستجو در گوگل و یوتیوب، آموزش های فارسی را نیز پیدا کنید. به خاطر داشته باشید که یادگیری مداوم و تمرین، کلید موفقیت در بهره‌گیری از DeepMotion است.

نمایش بیشتر

‫3 دیدگاه ها

  1. تحلیل شما از قابلیت های DeepMotion کاملا جامع و دقیق بود. مخصوصا بخش مربوط به آماده سازی ویدیوی ورودی نکات ارزشمندی داشت که کمتر در منابع دیگر دیده می شود. من قبول دارم که نورپردازی و پس زمینه مناسب تاثیر شگفت انگیزی روی کیفیت خروجی دارد.

    یکی از مسائلی که در کار با این پلتفرم با آن مواجه شدم، دقت در تنظیم پارامترهای اولیه بود. وقتی برای اولین بار بدون توجه به مقیاس صحنه پروژه ای را شروع کردم، انیمیشن خروجی کاملا غیرواقعی شد. بعد از چند بار آزمون و خطا فهمیدم که این بخش چقدر حیاتی است.

    راهنمایی شما درباره فرمت های خروجی هم بسیار کاربردی است. من شخصا وقتی می خواستم انیمیشنی را به یونیتی منتقل کنم، با مشکل تطابق اسکلت بندی مواجه شدم. آموختن این که باید نوع اسکلت بندی را با دقت انتخاب کنم، زمان زیادی از من صرفه جویی کرد.

    بخش عیب یابی و حل مشکلات رایج را واقعا می پسندم. وقتی اولین بار با پرش در انیمیشن مواجه شدم، دقیقا از همین تکنیک هموارسازی حرکات استفاده کردم که نتیجه بخش بود. این نشان می دهد گاهی راه حل های ساده می توانند مشکلات پیچیده را حل کنند.

    در مورد ادغام با موتورهای بازی سازی باید بگویم نکته جالبی که در عمل متوجه شدم این بود که انیمیشن های سبک تر واقعا روی عملکرد بازی تاثیر محسوسی دارند. کاهش تعداد استخوان ها در یکی از پروژه هایم باعث شد نرخ فریم به شکل چشمگیری بهبود یابد.

    امکان دارد خوانندگان این مطلب هم تجاربی در مواجهه با چالش های خاص این پلتفرم داشته باشند. شنیدن نظرات آنها درباره نحوه غلبه بر محدودیت های نرم افزار می تواند برای همه مفید باشد.

    تحلیل شما از منابع آموزشی هم کامل بود. من زمانی که تازه کار با DeepMotion را شروع کرده بودم، پیدا کردن آموزش های فارسی واقعا سخت بود. الان خوشحالم که محتوای آموزشی بهتری در دسترس است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

  2. تحلیل شما از قابلیت های DeepMotion کاملا جامع و دقیق بود. مخصوصا بخش مربوط به آماده سازی ویدیوی ورودی نکات ارزشمندی داشت که کمتر در منابع دیگر دیده می شود. من قبول دارم که نورپردازی و پس زمینه مناسب تاثیر شگفت انگیزی روی کیفیت خروجی دارد.

    یکی از مسائلی که در کار با این پلتفرم با آن مواجه شدم، دقت در تنظیم پارامترهای اولیه بود. وقتی برای اولین بار بدون توجه به مقیاس صحنه پروژه ای را شروع کردم، انیمیشن خروجی کاملا غیرواقعی شد. بعد از چند بار آزمون و خطا فهمیدم که این بخش چقدر حیاتی است.

    راهنمایی شما درباره فرمت های خروجی هم بسیار کاربردی است. من شخصا وقتی می خواستم انیمیشنی را به یونیتی منتقل کنم، با مشکل تطابق اسکلت بندی مواجه شدم. آموختن این که باید نوع اسکلت بندی را با دقت انتخاب کنم، زمان زیادی از من صرفه جویی کرد.

    بخش عیب یابی و حل مشکلات رایج را واقعا می پسندم. وقتی اولین بار با پرش در انیمیشن مواجه شدم، دقیقا از همین تکنیک هموارسازی حرکات استفاده کردم که نتیجه بخش بود. این نشان می دهد گاهی راه حل های ساده می توانند مشکلات پیچیده را حل کنند.

    در مورد ادغام با موتورهای بازی سازی باید بگویم نکته جالبی که در عمل متوجه شدم این بود که انیمیشن های سبک تر واقعا روی عملکرد بازی تاثیر محسوسی دارند. کاهش تعداد استخوان ها در یکی از پروژه هایم باعث شد نرخ فریم به شکل چشمگیری بهبود یابد.

    امکان دارد خوانندگان این مطلب هم تجاربی در مواجهه با چالش های خاص این پلتفرم داشته باشند. شنیدن نظرات آنها درباره نحوه غلبه بر محدودیت های نرم افزار می تواند برای همه مفید باشد.

    تحلیل شما از منابع آموزشی هم کامل بود. من زمانی که تازه کار با DeepMotion را شروع کرده بودم، پیدا کردن آموزش های فارسی واقعا سخت بود. الان خوشحالم که محتوای آموزشی بهتری در دسترس است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

  3. تحلیل شما از قابلیت های DeepMotion کاملا جامع و دقیق بود. مخصوصا بخش مربوط به آماده سازی ویدیوی ورودی نکات ارزشمندی داشت که کمتر در منابع دیگر دیده می شود. من قبول دارم که نورپردازی و پس زمینه مناسب تاثیر شگفت انگیزی روی کیفیت خروجی دارد.

    یکی از مسائلی که در کار با این پلتفرم با آن مواجه شدم، دقت در تنظیم پارامترهای اولیه بود. وقتی برای اولین بار بدون توجه به مقیاس صحنه پروژه ای را شروع کردم، انیمیشن خروجی کاملا غیرواقعی شد. بعد از چند بار آزمون و خطا فهمیدم که این بخش چقدر حیاتی است.

    راهنمایی شما درباره فرمت های خروجی هم بسیار کاربردی است. من شخصا وقتی می خواستم انیمیشنی را به یونیتی منتقل کنم، با مشکل تطابق اسکلت بندی مواجه شدم. آموختن این که باید نوع اسکلت بندی را با دقت انتخاب کنم، زمان زیادی از من صرفه جویی کرد.

    بخش عیب یابی و حل مشکلات رایج را واقعا می پسندم. وقتی اولین بار با پرش در انیمیشن مواجه شدم، دقیقا از همین تکنیک هموارسازی حرکات استفاده کردم که نتیجه بخش بود. این نشان می دهد گاهی راه حل های ساده می توانند مشکلات پیچیده را حل کنند.

    در مورد ادغام با موتورهای بازی سازی باید بگویم نکته جالبی که در عمل متوجه شدم این بود که انیمیشن های سبک تر واقعا روی عملکرد بازی تاثیر محسوسی دارند. کاهش تعداد استخوان ها در یکی از پروژه هایم باعث شد نرخ فریم به شکل چشمگیری بهبود یابد.

    امکان دارد خوانندگان این مطلب هم تجاربی در مواجهه با چالش های خاص این پلتفرم داشته باشند. شنیدن نظرات آنها درباره نحوه غلبه بر محدودیت های نرم افزار می تواند برای همه مفید باشد.

    تحلیل شما از منابع آموزشی هم کامل بود. من زمانی که تازه کار با DeepMotion را شروع کرده بودم، پیدا کردن آموزش های فارسی واقعا سخت بود. الان خوشحالم که محتوای آموزشی بهتری در دسترس است و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا